Saturday 31 January 2015

EŽIUKAI-BIRBYZAI-BRIEDUKAI...su pomidorų padažu

Norė­dami pama­tyti dides­nes nuo­trau­kas — spau­s­kite ant jų.
"Aš gyvenu labai juokingai- kiekvieną dieną verkiu, naktį juokiuos,o vakarais pusryčius valgau.Praeitą savaitę buvau išėjęs iš proto ir kokias tris dienas prote nenakvojau.Grįžau vakar į protą,atsirakinau tyliai duris...Manau sau-atsigulsiu tyliai,protas net nesupras, kad buvau išėjęs.Bet kur tau,pabudo ir kad ėmė rėkti:
- Kur tu, beproti, vaikščioji be proto?"(Pagal Vytautą V.Landsbergį)
Ežiukai, briedžiukai, birbyzai,lazankės,šiškos. Aš, kaip tas beprotis - išėjau iš proto ir negaliu paaiškinti kaip jie iš tikrųjų vadinas.Labai man patinka,kai mano vyras nebežino ko nori valgyti tada tokiu paplonintu balseliu paprašo:- išvirk ežiukų.
O,kaip Jūs juos vadinate?

Receptas:

1 stiklinė kvietinių miltų (galite imti ir pilno grūdo)
2-3 valg.šaukštai varškės
žiupsnis druskos
truputis vandens
žiupsnis cukraus (nebūtinai)
aš dėjau žiupsnį špinatų

Į dubenį suberiate miltus, sudedate varškę, druską, cukrų(aš nedėjau). Truputėlį paminkot, jei mišinys sausokas įpilkite šlakelį vandens. Kartais varškė būna drėgna, tai vandens gali ir nereikėti. Tešla turi gautis kietoka, pakankamai tvirta.
Iškočioti piršto storio volelį ir supjaustyti mažais  3-4 cm gabalėliais. Ant jų viršaus pabarstome šiek tiek miltais. Jiems antspauduoti naudosime rankinę bulvinę tarką (kalbininkai tikriausiai neįsižeis). Tarka pagal juos - įrankis daržovėms smulkiai sutrinti, brazduoklė.Taigi imame šį įrankį, susirandate "išvirkščią" pusę, dedate tešlos gabalėlį ir spausdami pirštu (ne per stipriai, jei kinų gamybos - gali neatlaikyti) perbraukiam. Pasidaro raštuoti tuščiaviduriai vamzdeliai. Tarkos vieną galą  laikykite šiek tiek pakėlę, kad galėtų ežiukai lengvai nuriedėti.
Dėti į pasūdytą verdantį vandenį, virti 8-10 min, kol išvirs ir bus minkšti. Išvirus išgriebti ir nuvarvinti.
Galima valgyti su grietine, su tirpytu sviestuku ar su bešamelio padažu.
Galite pabandyti  šį pomidorų padažą:

3 dideli  pomidorai
1 svoūnas
2 v.š.sviesto
druskos,pipirų maltų
baziliko lapelių

Pomidorus blanširuojame , nulupame odelę, išimame sėklas, supjaustome smulkiais gabalėliais.
Svogūną nulupame, supjaustome smulkiais gabalėliais.
Sviestą įkaitiname keptuvėje, suberiame svogūnus ir pakepiname kol taps skaidrūs.Tuomet sudedame pomidorus be sėklų ir pakepame ant lengvos ugnies apie 5 min. Paskaniname druska ir pipirais. Pabarstome pjaustytais bazilikų lapeliais. Patiekiame su ežiukais, galite apibarstyti tarkuotu sūriu.
Čia virti su pilno grūdo miltais, gavosi šiek tiek tamsesni:

Skanaus!




No comments:

Post a Comment

KORIUKAS [TOTORIŠKAS ČAK ČAK]

  Galbūt nieko naujo nepasakysiu.Receptų pilnas internetas,bet ką aš dabar žadu parašyti deja, nėra.  Koriukas labai skanus, nėra labai sald...